Pracownicy coraz częściej uczą się języków obcych

języki obcePracodawcy z Bielska-Białej stawiają swoim pracownikom coraz to nowe wymagania. Jednym z tych wymagań jest znajomość konkretnego języka obcego lub nawet kilku języków obcych, w zależności od stanowiska. Bardzo często zdarza się, że język obcy nie musi być nawet wykorzystywany w codziennym dniu pracy – ważne, aby pracownik znał go lub potrafił udokumentować jego znajomość jeszcze przed rozpoczęciem pracy. Natomiast po rozpoczęciu pracy, wielu pracowników polskich firm decyduje się podnosić swoje kompetencje, ucząc się języków obcych, głównie języka angielskiego.

Szansa na lepsza pracę

Znajomość języka obcego to często szansa na ciekawszą i lepiej płatną pracę. Zwłaszcza jeśli mowa o „egzotycznych” językach, które zna niewiele osób. Popularne języki europejskie to również szansa na dobrą pracę. W Polsce znajomość języka hiszpańskiego, francuskiego lub włoskiego pozwala już na podstawowym stanowisku zarobić o 30% więcej niżeli osoba bez znajomości języków. Ponadto znajomość języka obcego to możliwość pracy w międzynarodowym środowisku. Nawet jeśli w firmie wiodącym językiem jest język polski, to kontakt z kontrahentami zagranicznymi powinien odbywać się już w języku obcym.

Wysoka jakość w firmie

Pracownicy polskich firm coraz częściej uczą się języka, aby sprostać wymaganiom swoich pracodawców, którzy podnoszą poprzeczkę i oczekują wysokiego standardu w swojej firmie. Dlatego wielu pracowników na wyższych stanowiskach zna dobrze przynajmniej jeden język obcy. Managerowie czy osoby na stanowiskach decyzyjnych świetnie to rozumieją, dlatego inwestują w swój rozwój, ucząc się języków obcych. Również pracownicy na niższych szczeblach biorą to pod uwagę, ponieważ jest to bardzo często szansa na awans i lepsze stanowisko w firmie.
Standardy w firmie to również szkolenia. Szkolenia w placówce firmy lub poza nią. Szkolenia w języku obcym, jeśli wymaga tego branża, mogą się pojawić nawet po wielu przepracowanych latach w danej firmie, dlatego pracownicy polskich firm decydują się rozpocząć naukę języka obcego, aby sprostać wymaganiom.

Język obcy w biurze obsługi klienta

Jakie są jeszcze inne powody dla których pracownicy polskich firm uczą się języków obcych? Języki obce wykorzystują po prostu na co dzień w swojej pracy. Język obcy używany jest najczęściej do kontaktu z kontrahentami, czyli w biurach obsługi klienta, ale również na wyższym szczeblu współpracy – do nawiązania kontaktów z partnerami biznesowymi. W obu przypadkach biznes wymaga od swoich pracowników praktycznego narzędzia komunikacji, którym staje się język obcy. Umożliwia on sprawny przepływ informacji, przygotowanie oferty w języku obcym czy szkolenia, które odbywają się w tym języku. Język obcy to czasami cenna umiejętność. Co jeśli Kontrahent nie mówi w żadnym innym języku niż jego język ojczysty i nikt w firmie nie może się z nim dogadać, a tu nagle zjawia się szary pracownik, który potrafi „załatwić sprawę” dla Klienta? Zdecydowanie łatwiej jest rozmawiać w jego języku ojczystym niż posługiwać się językiem, który pracownik może znać bardzo dobrze, ale Kontrahent firmy już niekoniecznie. Skraca to znacznie dystans i umożliwia stworzenie długofalowej relacji. Dlatego nagle okazuje się, że taki pracownik to ogromna wartość dla firmy. Język obcy to dzisiaj nieodłączny element dobrze funkcjonującego biznesu.

Lepsi analitycy w firmie

Niemalże każda firma posiada swojego analityka lub zespół analityków odpowiedzialnych za różne aspekty jej działania. Co ciekawe, lingwiści czy osoby uczące się języków obcych to z reguły bardzo dobrzy analitycy – nawet gdy nie pracują na stanowiskach analitycznych, to nauka języka obcego wyrobiła w nich umiejętność analitycznego myślenia. Uczenie reguł gramatycznych, nowych słówek, sprawdzanie pisowni, wymowy – te wszystkie elementy trzeba było podczas procesu nauki poddać procesowi analizy.

Języki obce to zatem ogromny atut dla pracownika oraz dowód jego pracowitości. Jest to dowód, że pracownika interesuje otaczający go świat i gotów jest do nieustannej nauki i poszerzenia swojej wiedzy. Taki pracownik to skarb, który się chroni – a pracownicy polskich firm coraz częściej potrafią dostrzec w tym swój potencjał. Dlatego z wielu wyżej wymienionych powodów pracownicy polskich firm coraz częściej uczą się kilku języków obcych. Język angielski jest już pewnego rodzaju standardem firmowym i pracownicy uczą się innych języków obcych. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *